Free Flash banner by FlashBannerNow.com

Mar 15, 2011

srikandi...

Bile congak2..da dekat sebulan stgh puteri tak update blog ni..bukan sebab xde masa..tapi kerana revolusi yg telah berlaku kpd diri puteri..

Bak kata pepatah..alah bisa tegal biasa.dulu mula2 mmg sukar menyesuaikan diri dialam baru..chewaahh..cam org baru kahwin lak..da lama2 tu hari yg sukar dilalui semakin mudah dan mengembirakan..alhamdulillah.

Dulu puteri sangka dunia akan gelap selamanya..namun masih terdapat sinar2 kebahagian tersembunyi di sebalik segalanya yang berlaku..Benarlah bagai dikata..disebalik setiap kejadian pasti ada hikmahNya..kita hanya manusia hanya mampu merancang..menentukannya..hanya Allah sahaja yang Maha berkuasa..

Kehidupan yang tak diingini telah dibuang ketepi..maaflah kepada sesiapa yg telah terlibat secara langsung atau tidak dan terima kasih kpd mereka yang tak putus2 memberi sokongan dan semangat kepada puteri..

Bila difikir2kan kembali, ini hanya ujian kecil kapada manusia..hanya beberapa micron keciknya dibandingkan dengan mereka yang diuji hebat dengan kemiskinan, bencana alam, kematian dan lain2 lagi ujian Allah..

Malu rasanya jika dikenang2 kembali menangis tak berhenti menyalah kan manusia disekeliling dengan apa yang terjadi , berusaha menjernihkan kembali segala yg keruh sedangkan ini hanya dugaan..Allah ingin menguji sejauh mana kita mampu beriman padaNya..sekuat mana mampu kita menempuhinya..

Allah tidak akan menguji seseorang jika dia tidak mampu menghapinya...disebalik dugaan adalah ganjaran yang lebih bermakna..apa yang penting sekarang..SABAR SABAR dan SABAR...tak ada lagi yang boleh dilakukan selain bersabar sambil berusaha melakukan yang terbaik..

Waktu sekarang adalah waktu yang getir bagi puteri..sekali lagi diuji..namun puteri harus tabah..tabah dan tabah,,
perjuangan yang separuh jalan ini harus diteruskan samada, ada yg memberi semngat ataupun tidak...Niat sebenar berada disini perlu di perbaiki kembali..Puteri mahu menjadi serikandi yang kuat..kuat semangatnya..kuat fikiran dan emosinya..puteri mahu membantu mereka..Insyaallah,..kuatkanlah aku Ya ALLAH !!!

No comments:

Post a Comment